Wednesday, 22 February 2012

Bertudung vs Menutup Aurat

Assalamu'alaikum awak semua.
Aku nak share something ngn korang and semua muslimah yang mungkin akan terbaca post ini
SO, PLEASE READ THIS BECAUSE OF ALLAH SWT.
Im begging :'(
 
Bismillahirrahmanirrahim...

" Pendedahan aurat sangat berleluasa sekarang. Mungkin kenyataan ini kurang dipersetujui oleh sesetengah pihak memandangkan bilangan WANITA YANG MEMAKAI TUDUNG SEMAKIN RAMAI. Namun perlu diingat, wanita ber-TUDUNG tidak lagi boleh disamakan dengan wanita yang MENUTUP AURAT
 
BERTUDUNG TIDAK SAMA DGN MENUTUP AURAT!!
 
Maksudnya bertudung tidak semestinya menutup aurat. Ramai wanita yang bertudung tetapi tidak menutup aurat. Alhasil, ramai wanita yang bertudung tidak selamat. Janji Allah utk menyelamatkan wanita yang memelihara aurat dengan baik agar tidak diganggu oleh lelaki yang jahat, hanya utk wanita yang benar2 menutup dan menjaga auratnya. Oleh sebab itu, tidak hairanlah jika kini kita dapati ada antara wanita yang bertudung tetapi melakukan maksiat. Ujian yang menimpa wanita yang bertudung (tetapi tidak menutup aurat) pada masa kini bukan untuk meninggikan darjat iman mereka, tetapi untuk menunjukkan betapa hinanya manusia yang mempermainkan hukum Allah. Ujian ini bukan satu kemuliaan, tetapi suatu PENGHINAAN ! ....."-SOLUSI, isu no. 41(Tutup aurat supaya selamat)
 
Alhamdulillah, mesti dah baca kan ?
Jujur sangat ini peringatan untuk semua especially diri aku.
Semua ni sebab tadi aku terbaca satu statement oleh seorang lelaki
yang sepatutnya tegur dan melindungi wanita bukan menghina !
"Alaa, korang bertudung pon still buat maksiat. So, apa beza dengan yang tak pakai tudung ?"
Nampak sangat masih ramai dalam kalangan masyarakat beranggapan bahawa 
MENUTUP AURAT dan BERTUDUNG TU SAMA !!
Aku sedar aku tak sempurna pon nak post bnda2 macam ni,
tapi aku taknak baca sengsorang and tahu sengsorang without
berkongsi dengan kawan2 aku, adik2 aku and saudara2 perempuan aku.
Aku sedar kengkadang lengan pon terselak, kaki pon ternampak,
tapi at least kita cubakan ??
Hopefully, one day masyarakat boleh bezakan antara perempuan dan muslimah
antara bertudung dan menutup aurat.
And, hopefully, esok lusa atau sekejap lagi,
kita akan masuk dalam golongan MUSLIMAH dan MENUTUP AURAT.
(tadah tangan, amiin)
and for masyarakat STOP judging and insulting people just because of their appearance

akhirulkalam, WHERE THERE'S A WILL, THERE'S A WAY :D
                                                                                

4 comments:

  1. Alhamdulillah , semoga Allah tetap kan hati dan kurniakan hidayah utk hambaMu yg sentiasa mecari mawaddah dan rahmatMu. syukran utk post yg menuju jalan keredhaanNya :)

    Cikapronungu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebagai manusia, aku sayang padamu, aku sayang buku hitam CREWS :D

      Delete
  2. salam..
    boleh saya tahu siapa yang post entry ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. dont worry, im still one of the crew :)
      tade orang lain punye :DD

      Delete