Thursday, 2 February 2012

hellohohohoho

sekarang ni kan aku ade perasan terharu. dua- tiga hari ni aku selalu tersentuh pasal bnde plek-plek. asal tu aku tak taw la nape?
-
mula-mula, i have weird feelings about my friends. eh bukan korang. kawan-kawan sekolah rendah. i made a new friend. baik orang nya. tapi aku taknak cakap pasal die. pasal orang melayu ni. orang melayu ni sekarang dah tak tahu malu ke?? aku pulak yang naik segan. asal pulak??
-
sebab kan. bila aku tengok-tengok. masya-allah. ramai betol lah tak reti nak tutup aurat tu. kalau tak pakai tudung tu aku cm boleh terima sikit la. tapi kan kalau dah tahap HOT PANTS ue macam dah tak boleh terima la. 
-
bila aku duduk kat sini. ramai orang international aku jumpe. iran la. pakistan la. yaman la. korea la. tapi aku nak cakap pasal foreigners yang mmg asal negare islam. 
-
pada persepsi aku yang tak pernah pergi negara islam selain makkah. aku menganggap mereka masih lagi gnekan burdah, tak pon masih pakai tudung dan kalau tak pakai tu kene pandang pelik. tapi realiti dunia. mereka   pon terkena budaya barat. 
-
malas aku nak comment
-
tapi bila tengok balik kawan aku sendiri tak rupe melayu. aku rasa sakit hati
-
jadi wahai melayu kat sana. jadilah umat islam sejati. tak payah la minum arak, bukak aurat, pegang sana-sini.
-
aku masih terganggu dengan realiti dunia sekarang,
IR. animo 
tengah sedih
die pon tak tahu
ape dia melalut ni

No comments:

Post a Comment