Wednesday, 11 April 2012

earthquake!

assalamualaikum..

hari ni-berita melaporkan acheh dilanda gempa bumi.beberapa negeri kat malaysia memang ada terasa kesannya. dan aku pon turut mengalami situasi tu..memang aku yang duduk kat bangunan yang mencakar-cakar langit memang terasa bergoyang sekejap laa dunia..memang havoc sekejap laa pasal gempa bumi ni bagai..dekat twitter, fb, tv dan radio semua cerita pasal gempa bumi. turut dilaporkan tsunami bakal melanda kat kawasan pantai barat semenanjung malaysia..then tak lama lepas tu ada pulak berita keluar laporan tentang tsunami tersebut ditarik balik..
peristiwa ni buat aku ingat dekat hari kiamat..
the make me wonder, " apalah yang aku nak kejar sangat dalam dunia ni?"
angan-angan aku yang bersifat kefemininan seperti kalau dah kaya nak pakai kasut jimmy choo, aksesori and pakaian branded-branded macam gucci,chanel,versace,bata,kamdar,hari-hari,econsave ,tunas manja (ni semua pengaruh baca CLEO yang dirembat kat bilik kosong) terpadam macam tu je kot..benda tu bukan boleh bawa mati and in fact bukan dapat tolong kita dari malapetaka ke bencana..aku menyampah baca CLEO sebab isi-isi dalam dia akan buat seseorang perempuan tu tak reti bersyukur and menaikkan nafsu seorang wanita ke arah keduniaan *tetiba*..perkara ni betul-betul buat aku tertanya-tanya kenapa manusia tamak sangat nak kejar dunia??
kenapa kita tamak?
kenapa AKU tamak?

to EOS : weh, aku takut peristiwa ni akan buat my parent tak bagi pergi main-main kat pantai..kau faham maksud aku?
 
hehehe..aku ada benda nak suruh korang tengok.but before i go far, saya nak minta maaf sebab tak semena-mena pulakkan kaitannya kan?..tetapi terpulang kat korang nak tengok ke tak..jangan risau..tiada paksaan.. aku baru sahaja meminati Selena Gomez.. dan tadi aku pun sengaja buka kat youtube pasal dia..and i've found this video..aku tak minat langsung dekat justin bieber tapi aku rasa beliau sweet la pulak dalam vid ni...




haiihhh...dunia, dunia...

yang tak semena-mena,
sorry it's me
 

2 comments:

  1. Betul aku pun fikir camtu. head Boy kite pun penah cite kata aku time meeting dulu-2 , time kite still student. He said , takpayah lah nak sibuk sangat kejar yang duniawi. Hidup ini tak kekal. One day kite akan kembali kepada Tuhan. Waktu itu adakah lagi ruang utk kite bertaubat atas dosa-2 kite ?
    Cikapronungu :)
    Yang sentiasa merindui kalian !

    ReplyDelete
    Replies
    1. likelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikesukasukasukasukasukasukasukasukasukasuka...hhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaahhhhaaaaa:)

      Delete