Tuesday, 11 December 2012

Luahan kekecewaan :(

assalamualaikum.

dalam banyak banyak kedai makan yang ada, aku suka beli makanan dekat kedai mama.

mama ni baik hati orangnya. dia gelar diri dia "mama" dengan semua student kat sini.

makanan dia pon sedap dan murah.

dulu kedai mama ni bab-bab yang jaga bayaran ialah anak perempuan dia.

aku suka kat anak perempuan dia ni.

dah laaa cun. lepas tu kalau letak harga makanan pun murah-murah je.
bertambah-tambah laa kecunan beliau bila kasi aku harga murah-murah.

tapi,

sekarang anak perempuan dia dah tak ada. aku fikir mungkin anak dia sambung belajar kot.
dulupun dia ada mungkin sebab cuti sem.

itu apa yang aku fikir.

sekarang yang ambil alih jaga bayaran ialah orang indon orang gaji mama sekeluarga.

sedih betul aku.

dia letak harga macam aku beli satu kedai dia je.

mahal mencekik harga dia letak macam desperate nak duit sangat je.

perubahan yang berlaku di kedai mama ni buat aku kecewa sangat.

amat sangat.....

mama,

maaf andai selepas ini aku tidak setia,
kecuranganku ini bukan kemahuan ku.
tetapi kehadiran orang ketiga dari pihakmu,
seakan-akan tidak merestui hubungan yang terjalin antara kita selama ini.
andai kau tahu mengapa aku mengundur diri,
andai kau tahu mengapa aku beralih arah,
andainya kau tahu......
kekecewaanku ini akan ku bawa pergi
bersama kenangan manis yang telah tercipta antara kita.
selama ini..
wohoooo..
selama ini......
selamanya....
ohhhhhooooohhooo....

 

No comments:

Post a Comment